TARİHÇE
Takvimler 29 Eylül 1966'yı gösterdiğinde Chevrolet, Camaro modelini 1967 model olarak piyasaya çıkardı. O tarihten bu yana Camaro, 5 jenerasyondur araba sevdalılarının gönlünde taht kurmaya devam ediyor.
1967-1969 1. Jenerasyon :
GM'in F-Body platformu Camaroların 1. jenerasyonu 1967'de yollarla buluştu. Arkadan itişli ve 2+2 oturma kapasitesine sahipti. Başlangıç motoru 230 kübik inç 3,8 litrelik ünite idi.
2,8 L V6 dışında 305 ve 350 kübik inç'lik V8'ler yolları aşındırıyorlardı. Enjeksiyonlu model ise 1985 yılında tuned port injection sistemiyle yollarla buluştu. Üretiminin son yılında 25. yıl özel üretimi de sevenleriyle buluşacaktı.
1967-1969 1. Jenerasyon :
GM'in F-Body platformu Camaroların 1. jenerasyonu 1967'de yollarla buluştu. Arkadan itişli ve 2+2 oturma kapasitesine sahipti. Başlangıç motoru 230 kübik inç 3,8 litrelik ünite idi.
Motor hacimleri ve gelişimleri ise sırasıyla 250 kübik inç (4.1 L), 302 kübik inç (4.9 L), 307 kübik inç (5.0 L), 327 kübik inç (5.4 L), 350 kübik inç (5.7 L), 396 kübik inç (6.5 L) V8 olarak sıralanıyordu. Bu jenerasyonda 1969 yılı son model yılı oldu. Aynı zamanda 1969 yılı, 5. jenerasyonun dizaynında da esin kaynağı oldu.
1970-1981 2. Jenerasyon :
Yeni jenerasyon, yine f-body platformunda yükselse de araba tamamen yeni bir dizayna sahipti.
1978-1981
Daha uzun ve daha genişti. 1971 yılında Road&Track dergisi SS 350'yi yılın en iyi 10 otomobilinden biri olarak ilan ediyordu. Efsanevi Z28 paketi de bu jenerasyonda, 1977 yılının ortasında yollarla buluşuyordu.
1982-1992 3. Jenerasyon :
3. Jenerasyon Camaro, devrimsel değişikliklerle 1982 yılında ortaya çıktı. Araba tamamen yeni dizayna sahipti. En önemli değişiklik, coupe formundan coupe'msi hatcback'e dönüşle gerçekleşti. 2. jenerasyondan 227 kilo daha hafifti. Enjeksiyonlu motorlar ilk defa camarolara hayat vermeye başlamıştı. Standartda 4 silindirli bir motor bile vardı. Jant ölçüleri de 16 inç'e kadar genişlemişti. Başarılı otomatik vitesiyle de fark yaratmıştı.
1985 ve 1990 yıllarında yüz tazeleme geçirdi. 1985-1990 yılları arasında camaro için yeni bir paket olan ve uzun süreli piyasada olmasa da efsane bir isim olarak hafızalara kazınan IROC-Z'i de unutmamak gerekli.
1993-2002 4. Jenerasyon :
4. jenerasyonun bir dönem için de olsa son jenerasyon olduğu bilinmeden 1993 yılında yollara çıkışına tanık olduk.
Baz model, 6 silindirli bir üniteye ve 3,4 litre hacme sahipti. 1995 yılına kadar devam eden bu ünite, 1995'de opsiyonel, 1996 yılında ise standart hale gelen 3,8 litrelik üniteye bayrağı devretti. Bu değişiklikle güç de 160 beygirden 200 beygire çıkmıştı. Diğer üniteler ile Z28 ve SS versiyonlarda 1998 yılına kadar 1992 corvette'lerde duyurulan lt1 V8 motor görev alıyordu. 1998'den sonra ise Z28 ve SS'de C5 Corvette'lerde de yer alan LS1 üniteye geçiş yapıldı. Alüminyum blok olması ve daha fazla güç üretmesi ile farklılık yaratıyordu.
Bu jenerasyon içinde yaşanılan makyaj operasyonlarına gelince, 1997 yılında ön konsol ve stop lamba deseni değişimini ve 1998'den itibaren yapılan far makyajını belirtmek gerekir. 2002 yılında ise, veda versiyonuyla da, üretimine 7 yıl kadar ara verilecekti.
2010-... 5. Jenerasyon :
Camaro efsanesi tatlı bir hatıra olarak kalplerde mi kalacak, nesilden nesile efsane bir otomobil modeli olarak mı aktarılacak derken, model fanatiklerini sevindiren haber 2006 yılında sergilenen konsept modeliyle geldi. Bir sonraki yıl ise convertible modeli sergilenecekti. Hatlar, eski modellere (özellikle 1969 camaro'ya) göndermeler yapıyordu ve bu formuyla çok çekici gözüküyordu.
Üretim konsepte oldukça yakın formda 2009 yılında başladı ve 2010 model olarak yollarla buluştu. LS, LT ve SS versiyonlardan oluşan üretimde V6 ve V8 motorlar görev alıyordu. LT ve LS'de V6 motor 220 kübik inçti ve 3,6 litre hacim ile 312 beygir güç üretiyordu. Sadece SS modelinde sunulan V8 ise 6,2 litre ve 376 kubik inç ile 426 beygir güç üreterek asfaltı kazıyordu. Satışa sunulduğu yılda ayrıca, dünya otomobil dizayn ödülünü almaya da hak kazandı. 2011 yılında ise convertible model üretim gamına dahil oldu. ZL1 ya da hotwheels versiyon gibi özel modellerde bu kısa sürede sevenleriyle buluştu.
LT1
Avrupa versiyon ise 2 yıl sonrasında üretime geçti. Kozmetik olarak çok ufak farklar ile (stoplar farklı) anavatanındaki kardeşlerinden ayrılıyordu.
2014 yılı ise, modelle özdeşleşmiş Z28 versiyonunun gelişini ve makyajı müjdeledi. Önden çok daha agresif bir görünüme kavuşan modelin, stoplarında da hatırı sayılır değişiklik yapılmış. Yeni stop lambaları, 2. ve 3. jenerasyona göndermeler yapıyor ki, bunu çok beğendiğimi belirtmem gerekli.
Uzun lafın kısası, efsane hala yaşıyor ve sevenlerinin kalp atışlarını hızlandırmaya devam ediyor.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder
Not: Yalnızca bu blogun üyesi yorum gönderebilir.